مشاوره رایگان

بهترین نوع فوم

آشنایی با بهترین نوع فوم

چکیده محتوای این صفحه

بهترین نوع فوم ، فومی است که از خاصیت ارتجاعی ، عایق رطوبت ، عایق صوت ، عایق حرارت ، انعطاف پذیری بالا و … برخوردار باشد.

در علم فیزیک ، سیستم کلوئیدی که مملوء از دانه های حباب مایع و گاز است را فوم می نامند. ظاهر فوم ها به صورت اسفنجی و سلولی است که بسیار سبک اما مستحکم می باشند.

انواع فوم و خصوصیات مختلف آنها

به طور کلی فوم را به دو دسته فوم سرد یا فوم گرم تبدیل می کنند. فوم سرد در دمای بسیار پایین تر از دمای لازم برای فوم گرم ساخته می شود. فوم سرد ، بهترین نوع فوم است که کاربردهای بیشتری از فوم گرم دارد.

ویژگی بسیار خوب فوم سرد که فوم گرم از آن محروم است ، حفظ شکل و حالت خود است. فوم های گرم ممکن است شکل خود را به سرعت از دست بدهند و حالت دیگری پیدا کنند. فوم های سرد با وجود نرمی و لطافت بسیار ، پس از برداشته شدن وزن از روی خود به حالت قبلی خود بازمی گردند. انواع فوم ها برای عایق سازی صوتی ، زیرسازی ، فیلتراسیون ، عایق سازی حرارتی ، عایق سازی رطوبتی و … مورداستفاده قرار می گیرند.

معرفی بهترین نوع فوم

فوم های پلی اتیلن ، فوم های پلی استایرن انبساطی ، فوم های الاستومری ، فوم های اکس پی اس ، فوم های سایلنت ، فوم های تاتامی و … از انواع فوم های موجود در بازار هستند:

فوم سایلنت

این نوع فوم از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است. فوم سایلنت به خوبی می تواند وزن های بالا را تحمل کند. برای پوشش کف ساختمان هایی که کف سرد دارند از فوم های سایلنت استفاده می کنند. در تشک های تختخواب معمولاً از فوم های سایلنت استفاده می کنند. کاربرد دیگر فوم سایلنت ، زیر بدنه یخچال است. در زیر بدنه یخچال معمولاً یک پوسته داخلی به کار رفته است که از جنس فوم است و برای عایق بندی یخچال مورداستفاده قرار می گیرد.

فوم پلی استایرن ( یونولیت ) ، بهترین نوع فوم

نام یونولیت را همه شنیده اند. زیرا کاربردهای این ماده به قدری زیاد است که در موارد مختلفی از آن استفاده می کنند. یونولیت از ویژگی های بسیار حائزاهمیتی مانند عایق حرارتی ، عایق رطوبتی ، عایق صوت ، مقاومت بالا و … برخوردار است.  همین موارد سبب شده است که از یونولیت ، استفاده های زیادی کنند و در کسب و کارهای گوناگون با یونولیت کار کنند. یونولیت ، یکی از سبک ترین فوم های موجود در بازار است که از استحکام فشاری بسیار بالایی برخوردار است. فوم یونولیت برای تولید ظروف یکبار مصرف ، زیرسازی نمای ساختمان ها ، بسته بندی ، عایق سازی دیوارها و سقف ها ، کارهای تزئینی ، برای ضربه گیری در بسته بندی نایلون ها و ابزارهای اندازه گیری و … به کار می رود.

صنعت ساختمان تنها با هدف عایق سازی از پلاستوفوم یا یونولیت استفاده نمی کند بلکه برای یکپارچه سازی پروژه های عمرانی و … از یونولیت استفاده می کند. ساختار و مزایای یونولیت ثابت می کند که این ماده ، بهترین نوع فوم است که در ساخت و ساز به شدت مورداستفاده قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید پنل آکوستیک و عایق صوتی

فوم اکس پی اس

این فوم به فوم پلی استایرن اکسترود یافته شناخته می شود که دارای سلولی با ساختار بسته است. ضریب انتقال حرارتی این فوم بسیار اندک است. این فوم از مقاومت بسیار خوبی در برابر فشار و رطوبت و … برخوردار است. یکی از کاربردهای این فوم ، استفاده در هسته ساندویچ پانل ها می باشد. سبکی فوم اکس پی اس موجب استقبال بسیار زیاد از استفاده از آن شده است. اگر به دنبال جایگزین مناسبی برای فوم آکاسیف یا یونولیت هستید ، پیشنهاد ما فوم اکس پی اس می باشد که دارای قیمت مناسب ، فشردگی بالا و کیفیت بسیار خوب است.

فوم اکس پی ای ، بهترین نوع فوم

این فوم از اتصالات عرض و ساختار متخلخلی برخوردار است. برای ساخت این فوم ، عامل پخت را در دستور کار قرار می دهند تا یک ساختار سه بعدی در فوم ایجاد شود که موجب افزایش خواص فوم می شود. فوم های اکس پی ای گاهاً با نام فوم های پلی اتیلن کرسلینک به کار می روند. ضخامت این فوم ها از سه تا سی و پنج میل متغیر است. همچنین سایر مشخصات کمی محصول مانند دانسیته آن ، متفاوت درنظر گرفته می شود. فوم اکس پی ای به کرات برای ساختمان سازی مورداستفاده قرار می گیرد. خودروسازی ، بسته بندی ، ورزش از دیگر موارد کاربرد فوم اکس پی ای می باشد.

فوم تاتامی

بهترین نوع فوم ، با توجه به کاربرد موردنظر ممکن است فوم تاتامی باشد. این فوم معمولاً به عنوان کفپوش مورداستفاده قرار می گیرد. از این فوم در استادیوم های ورزشی ، سالن های ورزشی ، سالن های آمفی تئاتر ، پارک ، مهد کودک و … استفاده می شود. سطح این فوم بسیار لطیف و نرم است. این کفپوش ها را می توان بر روی سطوح فیکس ، زمین ، سطوح سخت ، سطوح دارای کفپوش و … تعبیه کرد. اجرای این فوم ها بسیار آسان است.

فوم الاستومری ، بهترین نوع فوم

این فوم با ویژگی های بسیار خوبی که دارد می تواند برای لوله کشی مورداستفاده قرار بگیرد. فوم الاستومری دارای جنس لاستیک مانند است و از انعطاف پذیری بسیار خوبی برخوردار است. این فوم از ویژگی های بسیار خوبی مانند عایق پذیری برخوردار است و نسبت به عایق های سنتی از مزایای زیادی برخوردار است. وزن این فوم ، ناچیز است و جابه جایی و استفاده از آن بسیار راحت می باشد. عایق های الاستومری در دو مدل لوله ای و رولی وجود دارند که هر یک از ویژگی های ذکر شده برخوردار هستند. برای خرید هر یک از این فوم ها باید به کیفیت آنها ، توجه زیادی کنید.

کلام آخر

فوم هایی که امروزه در حوزه های مختلف مورداستفاده قرار می گیرند ، از خصوصیات تقریباً مشابهی برخوردار هستند. بهترین نوع فوم ، فوم هایی هستند که از حداقل وزن و حداکثر مقاومت برخوردار باشند. کیفیت فوم ، موضوع مهمی است که باید موردتوجه قرار بگیرد. فوم های بی کیفیت به سرعت آسیب می بینند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *